Aktuaalset
 
Avaleht
Rae vallast
Avalik foorum
Avalik foorum ID
Kasulikud lingid
Dokumendid
Saada kiri foorumi pidajale


Rae valla virtuaaltuur


Avalik foorum: vastused teemale
Lisa uus teema
Teema: Pisike läbilõige meie Eestist
Teemat alustas:
Sven 15. juunil 2022 kell 13:30:36
Pidev probleem teedeehitusel rahast
1.Tee laiendamine Tallinna Ringteel Keilasse ja ilmselt kunagi Paldiskisse.
Laiendamine on Pärnu trassi ristmikust jõudnud Keila-Tallinna raudtee viaduktile. Edasi on juba metsa mahavõetud, ilmselt töö jätkub. Praegune tee Keilani oli täiesti sõidetav ja millegipärast on see sirge lõik enne järgnevat tööd, panemisel uus asfalt. Milleks? Et mõne aasta pärast või juba järgmisel aastal teetammid ehitamisel ei jookse ühel tasapinnal ehituse alustades ja ülesvõtta?
2. Naage-Keila-joa vahel samuti täiesti sõidetav tee, kuid hea sirge jälle põrutada meetreid ja miljoneid?
3. Sõites Peterburi mnt. Raasikule, Tallinna Prügila ringilt(nüüd)mahasõiduga, hea tee aga jõudes Raasikule, kes ei tea kiriku torni vahtides(ega puude kasv ja Raasiku sisene areng on olnud ka ehitusega mitte mahajääv)- siis suunaviidad puuduvad juhatamiseks -Kehra, Anija, Piibe mnt. suunale (peatee suunda näitav märk ei ole viide) ja nii jõuad ka raudteejaama vaadata(tead, et oled Raasikul ja siis tunde järgi võtad suuna) ja nii jõuadki mingi spordiplatsi juurest ristmikule ja näedki kiriku torni- õige suund. Ka seal teel näitab viit Kehra ja mitte Piibe mnt. viidet lisaks. Anija ristmikul võiks olla samuti viide- Piibe mnt. Aga täissöönud kuidas ütlevad - sõida Gepsu järgi, minge persse oma Gepsuga! Miks igalpool on ilma Gepsuta - kui huvitab , kihelkonna piir jms. mitte vajalikud FM jne. Kas võõrastel läbisõitjatel on oluline sõiduajal tegeleda muuga ? , ka reisijate vestlus - Geps ei näita õigesti , või miks sul pole Gepsu jne.
Tihtipeale on maanteedel pandud juhatavad viidad lisaks nii, et juht peaks nägema paralleelselt teega ja paremal küljel olevaid viitasid. Järgmisena on variant, kus suur viit näitab kuhu pöörata ja tehes pöörde , saad teada peale mõnda ristmikku, et see tee viib hoopis teise kohta(tegelikkuses viib õigel suunal aga nüüd on juba pandud lähima koha viide või ka kaugema koha viide ning teel on vahepeal mitu ristmikku, kui õieti on meelde jäänud- siis Piibe mnt. ei näita viit Sallasse- Emumäe vaatetorni suunale kuigi see on Vägevalt kiviviske kaugusel ja kes teab , peaks sattuma Olju teele ning Käru suunale). Piibe mnt. on koht, kus näitab Tartusse vahetult enne Jõgevat - pöörates paremale satud ringiga ja Põltsamaale, teine näitab Jõgeva ja ka Tartu. Tavaliselt Piibe mnt.valija sõidaks otse Tartusse, seega Jõgeva kaudu- millisest viib tee mööda.
4. Aegviidu-Nelijärve-Jäneda lõigul pandi asfalti - see oli tõesti vajalik koht.
5. Jüris ja edasi Tartu suunale ja hiljem Tartu trassi kaudu tagasi, oli bensiini 95 hinnavahe ca 3 senti Jüris olnud kasuks(oli odavam+püsiku soodustus)
6. Põllumajanduse vaatevinklist oli nii Piibe mnt. kaudu ja Tartu trassi kaudu tagasi, põldusid palju ja ilusad puhtad. Samas on ikkagi palju maad, mis EnsV ajal laideti maade rikkumiseks, kasvatamas umbrohtu ja puistud- seega maadeomanikud ei hoolitse oma maade eest - riknevad dreenitud maad ja kraavid kasvavad kinni, milline aga mõjutab ka maa heaperemehelikku kasutajat ja rikub võimalikult ka saagikuse või kasvatamise. Sellised maade kasutajad peaksid tõesti saama maamaksu ümberarvestamisel kõrgema maksumäära - sest need pole ju looduslikud maad, nad olid tootmismaad ja boniteet rikneb ja kuna need olid varem hooldatud , on need nüüd muutunud umbrohu külvajateks - Teeme Ära kiunub siis kuidas me tõrjume koos ja laulavad programmi raha ajades... Umbrohi külib ennast ka hooldatava maa mulda ja kaudselt peab siis põllumees tõrjuma seda - millise kohta kiunuvad siis Rohelised kuni peeruni ....
Loomi ei näinud kuskil väljas olemas, ühes kohas trehvasin - ca 15 hobust.
Soovitan kõigil Tartu käiku tehes valida erinevad teed - trass ja Piibe mnt. Momendil Tartust väljasõidul on teeehitus aga see ei sega. Kes näiteks Võrtsjärve suunale sõidab - on huvitav, vaadelgu Põltsamaalt ärapöörates või enne Tartut, Ilmatsalu kaudu Puhja suunale(see on nüüd ka hea tee pikemat aega).
Toitlustuskohti pole peale mõne Tartu suunaga -Soodla, Jäneda, Järva-Jaani, Koeru, Jõgeva ja Tartust tagasiteel - bensiinijaamas Põltsamaa ristil.
Tartu trass on hea aga peale see Paide kandi osa Tallinna poole vajab juba asfaltteerimist , täiesti uut osa pannakse. Põhiliselt võid sõita 100-ga kui just mõni head teed tunnetamata 160-le üle ei lähe:).
Lugejatele, teadmiseks, et ei sõitnud lihtsalt lusti - on olnud selline tava, külastada vanavanemate hauda ja mõningaid teadureid, tuttavaid - ehk siis kogu ringile kulus hommiku kella 12.00 kuni 23.30, igale "ühikule" Tartus 1...2 tundi.
Mis aga oli huvitav - Piibe mnt kaudu minnes Tartusse, kuni Jõgevani sai kohatud 5 sõidukit ja 3 möödasõitu, peale Jõgevat Tartuni - siis kohtamine ca 20 sõidukit. Tagasiteel, väljasõidul Tartust, enne 22.00 - tuli Tallinnani vastu ehk 10 sõidukit ja 3 möödasõitu, peale Koset see arv ei suurenenud eriti.
Sealhulgas ei kohanud kummalgi trassil ühtki liinibussi.
Mida kokkuvõtteks- see oli esmaspäev, liikluses vaikus nagu EnsV ajal kui bensiini lihtsalt polnud kõikide jaoks.
Nüüd on juba ilmselt teedesse pandud miljardeid ja vaikus. Seega on ilmselt teede vajadus tänases mõistes - kella 09.00- 18.00 ja et päevane osa on koormusega, näitab - ÜT kasulikkus igat liiki on logilistiliselt vale.
Tallinn-Tartu liinil ei peaks väljuma bussid igal tunnil ja soigumine, vaid rong peaks väljuma - igal täistunnil kiirrong valitud suurimate peatustega ning igal pooltunnil 1* tunnise vahega kõikides peatustes peatuv rong - kella 07.00- 19.00 vahemikus. Raha on läinud pisut vildakuti ja Tartus peaks olema raudteejaamas võimalus istuda bussidesse - Põlva, Võru, Valga, Viljandi suund.
Nimetaja on asetatud valesse kohta. Maanteed on head , kuid 5 aasta tagant asfaltteerida uuesti või libeduse-lumetõrje(kus juba peale 3 päevast sadu algab vingumine teedehooldaja poolt kulutustele, kahjuks võib Eestis juhtuda - et talv kestab ka 4,5 kuud).Headus teedest tähendab tihti - tegime hästi aga väljakukkus sitasti, rahvas aga unustab need suured rahad ja nii soiutakse - pole vaja ÜT ja lastele-pensionäridele pole niipalju vaja raha anda ....
7. Elekter ja võrgutasud - et mõned KOV on võtnud kokkuhoiu suuna ja teinud väljalülitusi, mida olen ka mina siinses foorumis märkinud - aga need võimalused on olemas tänases digitaalsuses ja e-riigis või pole meil IT mehi, on ainult täissöönud - et iga muudatus maksab miljoni ? Kas riiklikes ametites pole ikka osa kokkuhoiust kirjutatud palgana sisse?
Nüüd, sõites Tartust Tallinna(Jüri) ja Tallinn-Tabasalu või Tallinna Ringtee jms., miks ei saa nendel trassidel väljalülitada valgustust alates mai ja kuni august? Lisaks nt.Tallinnast Väänani on kergtee valgustatud samuti samal ajal mõttetult. Kirjeldasin eelpool intensiivsust, st. trassidel 100 -le autole kulutame ööpäevas Eestis ....... tuhandeid EUR , lisaks olematutele (võib olla peale kella 22.00- 06.00-ni kergteedel liigub 10 inimest nt. Tallinnast -Väänani), on samuti ...... tuhandeid kogu riigis vaadelduna. See ongi raha, kus meie toodetud TM ja ka pensionäride TM, aktsiis(mis on üle m... =mulluse:))- millist saaks muuta laste ja eakate pensioni tõstmiseks ja mitte EE süsteemis aastas 0,5 miljoniliste palkade kogusummas maksmiseks jne. Kütusega aga pressides viimast välja toiduhinnas ning eluasemele, koolitades aina juurde toetuste määrajaid - millise jama saaks lõpetada teatud "klõpsuga" ja eriti rumal oli Loone ütlust meedias lugeda- et sissetulekuid tuleks korrutada pidevalt koefitsiendiga , ei imestanud tema tagasikutsumist Euroopast. Tema mõiste järgi peaksid äriühingud korrutama palkasid pidevalt ja kes on siis jõukas, saab ju veel jõukamaks, peretoetusi ilmselt poleks siis vajagi ? aga pensionärid - nendele korrutamist ei toimukski, sest see SKP koefitsient igal aastal ei tõuse ning kui 0.5% - siis 2000 Eur palgaga ja sealt edasi, sissetulekuga - on see mingi number aga pensionitele - on see 5 senti:)
Õnneks kogu tee, peale Tallinna alust- kus pisut piserdas aga juba Raasikult alates paistis päike kuni Järva-Jaanini ja sealt siis ca 20 km sadas, Tartus oli päeval 10 min sadanud ja nii saatis päike ning öine selgus koduni.
Õhtune temp. oli 21.00 paiku Tartus 22, Põltsamaal juba 17, Paide all 15, Kose-Jüri kõikus 12...10 vahel, oligi kesköö.
Põllumehed on siis looduse sanitarid lisaks oma põhikohustustele ja Eestis peaks meie kaubale tegema kaubanduses teise KM(9...5%) ja eksport on ikka eksport, seal olgu 18...25...%- egas ikka Eesti tarbija ei pea kinnimaksma pruunidele saadetavat abi, teistel Euroopa riikidel on ju nii toimitud, et on teatud paindlikkus.
Ja veel teedest ja korrashoiust - väljaarvatud põllumajandustehnika ja lasterikaste peredearvukus nö.väikebussid, tuleks maksustada kõik sõidukid sõidukimaksuga, millised on üle 2200 kg täismassiga(see tähendab, et lõpeks see džiipidega jama, kes naelrehvidega asfalti kaevavad,kasutavad oma kõhualustele meeldida(kellele ostetakse veel eraldi ning tolknevad siis liikluses perekondliku traditsiooniga mölisedes moblaga) ning omale ... pikenduseks neid vajavad). Selle pika sõidu vältel - oleks ju ka võinud moblaga möliseda, keegi ju kontrolli ja liiklust pole ....,lihtsalt harjumust pole ja vajadust ka.
 
Kommenteeri seda teemat
statistika