Aktuaalset
 
Avaleht
Rae vallast
Avalik foorum
Avalik foorum ID
Kasulikud lingid
Dokumendid
Saada kiri foorumi pidajale


Rae valla virtuaaltuur


Avalik foorum: vastused teemale
Lisa uus teema
Teema: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Teemat alustas:
Sven 18. septembril 2020 kell 17:23:01
sai osaleda FBlive ja loomulikult Jüri Gümna saalis,
vaadata saab
https://www.rae.ee/et/uudised-...

https://www.facebook.com/raeva...

Näha on kommentaarid, küsimused, otsevastused ja ootusi on võimalik esitada, 20.okt. volikogus toimub I lugemine ja peale seda väljapanek - kus oodatakse lisa ettepanekuid

Hea on, et link on Rae valla kodulehel, lisan siia ja kes soovib saab siingi oma ettepanekuid esitada
 
Kommenteeri seda teemat
Vastus: Jan Gebruk
Vastas:
Jan 28. septembril 2020 kell 13:34:49
Vaatasin seda arutelu ja ei saanud täpselt aru Priit Põldmäe vastusest Pajupea tee kohta. Kas see on normaalne, et inimeste ja laste ohutus ja turvalisus on seotud arendusest. Pean silmas, kui Priit vastas, et Pajupea tee läbimurre Aruküla teeni on seotud selle DP-ga, mis hõlmab Arulüla teest kuni Pajupea teeni. Ehk kallid inimesed, võite edasi mängida oma eluga, kui soovite minna bussi peale või sõita jalgrattaga. Rae vald on väga sõbralik ja turvaline vald.
Vastus: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Vastas:
tegelikkus 28. septembril 2020 kell 17:34:50
Kui vaadata olukorda Tuulevälja raudtee ületuskohast, oleks vaja Tuulevälja raudtee peatust ja parklat nii ratastele kui autodele. Tuulevälja on Külma pargi ja sealolevate suvilate ümberehitatud elamute paik, edasi järgneb endiste sovhoosi šeffide suvilate elamuteks ehitatud rajoon, edasi järgneb detailplaneeringuga maaomanike soove. Siis tuleb see kuulus Vesiroosi ristmik(paremale praegu ja kitsas käänuline), millisest ongi olnud ammune lugu - läbimurre kergtee ja sõiduteega Aruküla teele. Priit ütles, et läbimurde kohas sellel kinnistul on plaanilised detailpl. omanike poolt ja kes on nõus osalema ka nende vajadusi rahuldamaks, ühenduse loomisel.
Seega on küsimus nüüd ajas - kas järgmisel aastal või 5 aasta pärast, vajadus on juba käes - sest Lagedilt Jüri Gümnasse ja edaspidi Riigigümnasse ning muid asjaajamisi toimetama, ka perearstile - on muutunud tänase Ringtee lahenduse juures - lahendus vajalik, koheselt!
Lagedi suunale(ka Loole) aga soovitakse ilmselt otse nii Pajupea, Vaskjala kui Seli-Vaidasoo-Pikavere suunalt. Sellega seoses tuleb juba ja on vajalik Jõelähtme vallaga läbirääkida kanala tee avamine Tuulevälja(Lagedi poolsel) ristmikust ca 100 m Kulli suunale, milline annab võimaluse Sadama-Maardu suunale(tuletame meelde , et ka Kostivere endine väljasõit Peterburi mnt. on suletud ja väljasõit seal toimub nö.Tallinna poole Prügila ristmikult). Antud olukord on muutnud Jüri aleviku läbisõidu hooviks ka raskeveokitele ja kannatajaks on nüüd ka Rae küla -otse Tallinna. Seega on Karm oma Lagedi planeeringuga pannud puusse ja muutusi nn.Lagedi 2 osa, vajab Tuulevälja rongipeatust, võimalik üle Tuulevälja läbi Seli Vaidasse , ringiga bussiliiklust Jürisse, nö. ringliinina. Seli-Vaidasoo-Pikavere-Urvate , seal on ju alles tekkimas uusehitusi. Kui juba Tuulevälja raudtee peatus ja parkla , peaks olema seal ka korralik KAUBAKESKUS.
Seega küsime , mida on külaseltsingud teinud - MOLUTANUD, on lihtne vastus.
Sinna pöördudagi, praegune Lagedi 2 on õnnetusehunnik nagu Vesiroosi puiestee(kõik ei ole meil Hispaania talved).
On kahju, et Karm tegutses pigem poliitilise etturina Lagedi 2 osas ja kui Priit nüüd ka seda läbimurret ei saavuta, on Vesiroosis aina hullemaks lugu minemas(sellel teel on tegelikult ratta-jalakäija ehk kergtee laius).

Lagedi 2 - selle tähendus on tänaseks (kui Ringteele väljasõit suleti otse S-Sõjamäe suunale ja nüüd veel Peterburi ristmikul tehakse viaduktid , siis ajakulu ning kütusekulu või bussiaeg ja millal siis ka vallamajja jõutakse, kooli, lasteaeda, arstile , kalmistule , kauplusesse jne.) - Lagedi koolimajast alates Kulli suunale jääv ja teisest küljest Loo poole ning Tuulevälja pool asuv Külma pargi osa kuni Pajupeani ja Vaskjalani.

***kui üks asi on lastud perse minna, siis see piirkond on üle võlli ja see hakkab mõjutama ka planeeringuid(kui mõne aju on arvanud, et tankisilla kaudu saab ka... - on olnud vähemalt 40 aastat nii , et seda ringsõitu ei soovi keegi ja samuti farmi tagusest pasahoidlast möödumist)
Vastus: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Vastas:
sven 29. septembril 2020 kell 13:33:23
Jüris oleks tore kui Orgmetsa rajatud kõnnitee(1993/94) T21/T23 nurgalt Laste tämavale suunduv saaks normaalse vähemalt 2,5 m laiuse asfaltkatte ning valgustuse.
Oli kahju Koorekülasse käivatest inimestest(bussilt ja lasteaiast) ja tagumisse, raba äärsesse elurajooni(suvilad), kes sumpasid pimedas poris ja veeloigus vahel.
Lihtsalt tegin teetammi valmis ja vald maksis siis lihtsalt Tammiku Majal ME -le selle kulutuse tagasi, sest algselt öeldi- raha pole.
Nüüd on veerandsajandit möödas ja tee ei saa asfaldit? nagu Pedagoogide puiestee T25 juurest T23 suunale - veeloik, äravajunud asfalt peale kunagisi ELVESO kaevamisi ning tänavavalgustus samuti puudub(suure surmaga , vist 10 aastat kraageldes, sai üks post .....).
Täna on seis selline- et Jüri ,Tammiku tee tänavavalgustus pidi korrastatama tänavu, nüanss - kui saadakse euroraha..... (ja Peetri - jälle see kuradima Peetri ..... , Jüri on vaid äärmus...).
Kõik pole ju nii tublid - nagu nt. mingil ajal pani Laius liiklusmärke üles, seegi toimus peale seda kui vallavanemale saatsin kirja - et Tammiku tee sissesõit on vanaraua lasu juba haljakutel- aga Laius lugedes foorumit , saaks isegi ilma foorumita tänavavalgustuse vajadusest ja tänavaist aru- rõhutab ju Isamaa alati pedagooge - no miks nad on sellest lombist ja pimedas alati läbimarssinud kuulekalt?, hilinemata tundi.
Ka T17 esiselt uus tee Väljaku tn. on tegemata -ühendus Tammiku tee 2 ristmikule.
Puhkepingid teeääres Grossi -Tammiku tee-Tõruke lõigul - ametnikke on vallas niiüpalju, et kui paar pensionäri viisid joonise ja selgituse - võeti ka vastu , keegi aga ei tea kuhu see sai .... Pensionärid , need , on manalas aastaid. Tänases majanduskomisjonis leidis Laius - tehku ma uus .....
Ei tee!
Kui kutsutakse minule sobival ajal mind märkima neid ja et ei pea kedagi lakkuma, panen siis märgid kaardile ja jäädavalt.

Aeg läheb edasi - elektriautod on vallal, ka valla kodanikel ja nüüd valla kõrval olnud laadimispunkt on tühi , autod ju Hooldekeskuse taga- uus punkt.
Küsisin majanduskomisjonis(ega kõike krija ei panda , sest Orgmetsa küsimused on ebaterve õhkkonna loojad....), mis saab vanadest laadimiskohtadest - vastus oli , need ei tööta . Ütlesin , miks - need saab ju panna tööle kui juba olemas nagu tasuliseks laadijaks - olenemata kas vallamaja asub ükskord teises kohas, ja kas siis nt. majas töötavad või külaelanikud ei peagi saama siis laadida ? Need on ju kaamera alas, seega kõigiti turvaline ka tasuliseks teenuseks - ELVESO JU TAHTIS KÕIKI -elanikke omale klientideks(et ei saaks pakette valida üksikult KÜ) ja vallamaja jne., miks nüüd kui see tankurite taristu on selle kuradi EE või elleringi või suleringi (ma tõesti ei tea kes kelle perses seda elektrit müüd võib varastab ), kes soovib vabaneda ja ELVESO ei saa siis seda teenust korraldada ? Saamatus ?!
Vaat , neid nägusi peaks nägema kui lollina koheldavat, Orgmetsale otsa vaadatakse.
Aga lihtsaid asju ei suudeta mõelda , vähemasti neist ei räägita oma kodanikele .
Tihti otsitakse vaenlast ja siis äkki soovimatu omalajal arengukomisjoni asemel nüüd mõeldi välja ÜKS PERE - innovatsioonikomisjon , mille liikmed said paika enne kui komisjoni esimees(piltlik väljendus). Järjekordselt jäetakse mulje mõnust , teguviis on võrreldav Pätsu 1938/39/40 = Valgevene tänasega . Mõni võib arvata , et on mingi viha - ei ole! Kahju on, et eelistus pole kõikidele soodne arendustele ja valikud lähevad ühel suunal, ilmakaari on aga vallal rohkem
Mida on tehtud - kuuskede traditsioon lammutati , küla Jaani-Võidupäeva tule koht ja traditsioonilne pidamine, lammutati .
Mis sellega saavutatakse - südamilikkus kaob ja pealekaebajate ühiskond on arenenud, aeg on hullem kui KGB ajal. Ka KGB saatis koos miilitsaga persse tühikaebused (nii nagu praegu on moes - kes kellega keppis või pidlistamised jne.). Nüüd hävitab eestlane ennast ise nagu ütles teiselpool Narva jõge aastaid tagasi žirinovski : te müüte ennast ise maha!
Kena päeva ja esitage oma arvatavad vajadused kandmiseks arengukavasse, pange kodus oma tatikad ka mõtlema- selle asemel et jõõstivad ja lakuvad omava telefone või müüvad oma kehasid saitidele ja siis kaebate ..... , teie eest keegi ei hoolitse.....
Vastus: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Vastas:
lugeja 22. detsembril 2020 kell 11:58:31
Nüüdseks on selge, et ilmselt ikkagi Lagedi 2- üleraudtee, Kopli, Kadaka,Tuulevälja suunale, vajalikku lahendust järjekordselt lahendust -tee , Pajupea tee-Tuulevälja küla-Vaskjala(Vesiroosi tänava ülekoormuse lahendus)-otseühendust Aruküla teele ei tule , kuigi on seda teed vaja nii laiendada kui ka kergteed , ühenduseks Jürisse pääsuna valla infrastrukturidele otse kasutuseks(perearst,lasteaed,k... post, kaubandus, kalmistu,vallamaja jne.). Piirkonnas luuakse arendusi pidevalt.

Uuendatud valla kodulehe kaudu on võimatu midagi lihtsalt leida, samas sellesse teemasse sobib märkida
https://www.rae.ee/documents/8...
Tegemist on 7 ha suuruse elamumaaga ning just Kopli küla ja edasise Jüri ühenduse vajaduse kohese tegelemisega. Samas on märgitud, et ei oma keskkonnamõju- kindlasti omab- sest tegemist on nii Pirita, Leivajõe, raudtee ja kunagise prügimäe, Külma pargi jms. piirkonnaga ja kui see osa on vähene , siis kindlasti edasise ühenduse tagamiseks - teede laius ja kergteede olemasolu , sest Tuulevälja piirkond peab olema ka ühenduseks Seli , Vaskjala piirkonnaga. Tänane Peetri planeering näitab, et ollaks perses ühistranspordi koridoride ja tavaliikluse korraldusel. Rae külast puudub otseühendus kergtee näol ka Kanali tänava piirkonda , otse. Viimane tähendab ka ühendust Jüriga, Karla ja Põrguvälja suunalt.
Tegelikkuses oleks normaalne, kus oleks hinnatud kogu vald keskkonnamõjude osas(töö on ju tehtud juba Ülemiste vesikonnas Ensv ajal, nüüd vajaks täiendusi) ja hiljem arendajailt oleks proportsiooni arvutamine nö. selle infratasu arvelt. Samuti pole normaalne valla üldplaneeringu hilisem kokkukleepimine. Sellest tulenevad vead on aga uusrajoonide elanikele loonud tingimuse - ainult isikliku transpordivahendi kasutamiseks, tänavate ülekoormuse piirkonniti, neile endile ebamugavuseks ja kuigi kätt on tõstetud -tule taevas appi!, poolt.

Ka Järvekülas on vald midagi algatanud , Laasi maadel.
Varem oli väga lihtne valla kodulehel leida kõik planeeringud ühest kohast, algatamised või seosed.

Tervist ja kena jõuluaega.
Vastus: Rae valla arengust
Vastas:
e-riik 14. jaanuaril 2021 kell 08:11:31
On hea lugeda, et Rae vallas laieneb ettevõtlus
https://www.aripaev.ee/uudised...
Samas, miks peaks ajalehti tellima - kui paberkandjal ilmus see lugu tänases Äripäevas ja tegelikkuses on üle 1 kuu see uudis juba vana, ilmunud netis 02.dets.2020.
Ja nii on see ajalehtedega pidevalt - loed tasulist netis, saad teada -pikem lugu lehes; loed paberkandjal - saad teada, pikemalt netis; ostad lehe(tellid), teadasaada 21.saj. uudiseid mis juba vananenud ja ammu ilmunud.
Omaette pull on, et ajalehed trükitakse Tartus, väljaarvatud Õhtuleht. Veetakse autoga, meil olevat e-riik -selle asemel arvuti ülekandena võiks trükkida samaväärse kvaliteediga lehti Tallinnas teatud piirkonna jagu.
Nii saabki teada ka ühe suurima valla, Rae, tegemistest nihkega ajas.
Vastus: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Vastas:
viige kümnist 19. märtsil 2021 kell 17:14:04
Kui RailBaltic annab võimaluse saada teistes, meile lähimais valdades peatuseid ühistranspordina - Luige,Saku,Kurtna,Kohila,Rapla... ....., Eesti piires 12(?)peatust.
Miks viitan eelnevalt ja nüüd teemasse, Rae valla peatused -Lagedi,Jüri - kuidas jääb, teised alustavad ehitustöödega vähemalt 2024.aastaks.
Lagedi rahvas on aga jäänud vaeslapse ossa - st.Lagedi 2 , täielikult ja Lagedi vana asemik- väljasõitudega ja siis samuti ka aja arvestuses ning muude kulutustega.
Kauplust lubatakse Ülejõe piirile,Jaama tn. suunale. Üldine Priidu väljaütlemine on Harju Elule 19.03.21.a., et Lagedi laieneb Ringtee suunale põhiliselt.
Nii jääbki Lagedi 2 , Lagedi 2-ks, kus midagi ei muutu. Seega ei muutu ka siduvale ja Priidu lubatule ning Karm´i jt. susserdajate joonistele, arendusplaanile Tuulevälja kui otsetee Vaskjalga, suunal midagi. Vajadus on Tuulevälja raudteepeatuse järele samuti. Võrdluseks, Tallinn on võtnud väga tugeva joone üt arenduseks.
Rae vald püüab oma isesõitvate pesuvannidega lahendada probleemi? See on nii kallis projekt ja vähe villa. Lagedile see ei paku ka lahendust.
Lagedi vana asemiku koha arendus, pakub Kristo Peerna, Tehnohaldus OÜ ning Everaus Kinnisvara - jõeäärsele korterelamute rajamist ja hulgim muid variante, mis iseenesest pole paha aga väljapääs nii Jürisse kui Tallinna, on möga.
Külavanemad on samuti mökud, Rae sõnumites ilmunud Priit Põldmäe soov, et arendusteks võiks pöörduda, on ilmselt vaikus.
Koolimajas arutelul öeldi - arvestame väljakäidut ettepanekutena. Hiljem ütles kuldsuu Laius, et kus on ettepanekud saadetuna - bürokraat, topeltbürokraat.
Kas Lagedi rahvale on üldse pakutud võimalust,nö. platsil kohtumist ja värskes õhus et selgitada jalgsimatkaga ühel ilusal L või P , mis ja kus toimub ning vallaametnik ning külavanem saaks märkmeid tehes teada tegeliku olukorra. Samuti tuleks hõlmata Karla, Tuulevälja, Vaskjala küla- teavitada üritusest.
Praegu tundub, et liiklusega väljaspoole Lagedilt jääb ummikseis, teistele- Ülejõe kaubandusest hakatakse sõitma läbi Tuulevälja sealsetesse arendustesse ja see teelaius peaks olema 2* laiem ning lisaks kergtee kuni Vaskjala-Pajupea otseühendus Aruküla teele.
Vastus: Arengukavad meil ja mujal, seosed Rae vallaga
Vastas:
tegelt 24. märtsil 2021 kell 17:59:44
https://epl.delfi.ee/artikkel/...

Tasub kogu artikklit lugeda, arhitekt Allmann põrutab "10"-sse Rae vallale mõne reaga - ...totrus ehitada korterelamuid põllumaadele , mõte - et maale sobiksid eramutega krundid ja linn peaks jääma linnaks...

Iseaasi, et Tallinnas nüüd kiirrong-tramme hakata arendama, kas see on edumeelne, kaevata kogu linn üles(osa tahetakse maa-alla) , sest enamus vanu rongikoridore tehti ju kergteedeks, mis pidanuks jäämagi osaliselt kiirühenduseks trammile. Kergteid rajades, põhjendus- nüüd käivad kõik rattaga tööle , irw:)- on kogu vabariigis olnud jama. Nüüd on Tallinnas projekteerijad pappi taskusse laadimas, sest kiirrong-tramm pidavat Paljassaarest projekteeritava autovaba ja täisehitusega segretsiooni keskusest(peen nimi) andma kiire ühenduse Lasnamäele(mis sellega seost? üks magala teise magalaga ühendada, ühes on rikkurid ja teises vandid) ja tavalised trammid liiguvad nagunii -Kopli-Balti j.-Sadam-Kesklinn-Majaka-Lennu...
Keegi on saanud pumba juurde, raha tuulutama .....
..........
Saaks selle Tallinna ringraudtee ja Väike-Ringtee tehtud ja sama kiiresti kui Järvavana tee piirkond. Selle eest aga irvitati Edgarit ja küsime, mis olukord oleks tänaseks üldse olnud?! Rae vald ju tahab kangesti meelitada elanikke, kuid Järvevana tegemata jätmine, oleks täna olnud ca 1500 inimest vallas vähem ning logistilisi ettevõtteid samuti.

Vastus: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Vastas:
Peeter 26. märtsil 2021 kell 11:14:57
Jätkan Lagedi piirkonna arenduse temat. Rae vallas on väga ühepoolne arendus. Lagedi piirkond, just Tuulevälja , Pajupea tee, Vesiroosi tee on üldse unustatud. Sellel talvel pöördusin teehoiu spetsiaalisti poole, et Pajupea tee on ohtlik koolibussi liikumise jaoks, kuna on kitsas ja lumekoristus ei toimu õigel ajal. Vastus oli, kõik on korras ja kollibussi firmal selle kohta pole küsimusi. Näiteks mööda Pajupea teed saaks lasta bussi, aga kuna tee on kitsas, siis seda ei saa teha. Ei tahaks, et juhtuks nii, et koolibuss sõidaks kraavi ja lapsed saaksid kannatada, aga tundub nii, et vald ennem ei tee midagi, et seda ei juhtuks. Ja teiseks, mida imestada, kui isegi inimesed, kes paranadavad Rae Valla poolt tegemata tööd (polnud sõlmitud leping tee ehitamise kohuste üle andmise kohta arendaja ja KOB-le vahel) ei saa valla poolt selged kinnitust, et peale tee ehitamist vald võttab teed endale. Vallavanema abi otseselt kohtumisel ütleb, et vallal pole huvi seda teed teenindada, kuna talvel on raske koristada, et seal on tupikud ja üldse seal on ainult 23 maja. Aga maksta raha eratee remondile Patika külas, või Kivipuraviku tee näide, kui ebaseaduslikule ehitisele vald nõus kompenseerida kulusi või viimane näide Sõrmiku tee. Minu sõnum, et Rae vallas pole võrdset kohtlemist ja praegu pole näha seda, kuidas seda muuta.
Vastus: 15.sept.toimus Rae valla arengukava arutelu
Vastas:
Sven 26. märtsil 2021 kell 12:56:11
Just sellest olen püüdlikult rääkinud pidevalt ja ka koolimajas tõstatasin küsimuse, mis videos näha ja Priit Põldmäe abiv. vastas, arvestab - et tegelikkuses saaks Kopli küla juurest Tuuleväljani kergtee tehtud(on utoopiline, et saab rääkida üksteisest mööda = et tee on valmis, tegelikult pole, Tuulevälja küla on üleraudtee ja asub Kopli küla poolt Aruküla teelt - Pajupea tee nimetusega...) ja sealt edasi koos tee laiendusega Vesiroosi ristmik ning otse Aruküla teele Vaskjala-Pajupea küla piirilt. Järgnevalt seda uuesti plaani ei võetud arenduseks ja valla eelarvesse 2021.a., polevat eelnõud(Agu Laiuse sõnad majanduskomisjonis), ometi on see olnud juba aastaid tõugata-lükata projektina. sm.Karm aga Lagedi arendust ajades jättis selle küsimuse varju. Ka Lagedi rahvas on olnud uimane. Nimetasin selle projekti osa nimelt uue nimega(Lagedi koolimaja-Kopli-Kadaka-Kullini... Tuulevälja ja Tõrsi muuseum, suvilate(+eramuteks arendused) piirkond Vesiroosini ja Aruküla teele) tänaste vajaduste järgi = Lagedi 2. See on tekkinud vajadus nagu ka rongipeatuse vajadus Tuulevälja(trammrongide vajadus nagu Tallinnas ja ideaalselt sobiks praegu innovaatiliselt lahendada koos Tallinnaga, Ülemiste ja Tallinnast mööduva raudtee väljaehitusega, ühenduseks). See annaks ka Pajupealt, Seli-Vaida suunale uue hingamise.Praegu käib kõik ainult Peetri - kiirtramm Lennujaama, isesõitvad elektriga mõnekohalised pesukausid. On vaja kiiremaid lahendusi ja hajaasustuses aja kokkuhoiuks pääsud Tallinna ja Jürisse, aeg on näidanud erinevate haigusvoogude korral on haigestumiste intensiivsus tiheasustuses ja soovitakse elada väljaspool nö.laagreid, kus on õhk- ja valgusreostus ning müra vähesus.
statistika