hiljuti teavitas üks tädi tv-s (jällegi maanteedeametist) , et uus süsteem peatus.ee arendatakse inimsõbralikuks ja 2021. a.
Inimsõbralik pidi olema= et saad hästi segaselt vaadata ühistranspordi kohta korraga- palju jalutamine võtab aega(kus buss igapäev ei käi:), kus on rattaparklad, ümberistumine ....jne. Seega kujuneb uus süsteem inimvaenulikuks, ilmselt vähendab ühistranspordi kaustajaid - süsteem kipub väga Roheliseks minema:)irw, kel on aega tundide viisi jalutada ja ümberistuda, kommertsliinide ja avalike liinidel eraldi tasuda -topeltpiletid ja lisaks kommertsliiinidel ei rakendu alates 62.a tasuta.... Kuna rattaga saab vaid rongis reisida , pole see info nii tähtis- et kogu peatus.ee ringi teha.
Põhiline - kui suure ekraaniga peab olema telefon, kus vaatad marsruuti ja jalutamist, ümberistumist- aega ja teekonda meetrites jne.
Arvestades meie ilmastikuolusid, on see eriti mugav väljas olles?
Arvestades silmahädadega ja erinevaid prille kandvaid(lugemise ja kaugele) inimesi ning eakamaid - tekib küsimus, kas mitte rahuvusvaheliste liinide kasutajad peavad olema kõrgemal tasemel,?
Vaevalt, et nt.Zürichist jalgrattaga või bussi-rongiga tuleb keegi Pollist õunu või Jõgevalt kartuliseemet ostma?!
Tuleb veel arvestada kui riik ja kov läksid lolliks oma kohanimede ja aadresside korrastamisega, lisaks on eesti keeles mingid tatikad kaotanud ära kirjakeelest š,...jms. tähed ning nii ei tea enam kohalik isegi kuidas sisestada , sest täissöönud IT mehed on teinud süsteemid nii- ei võta omaks nimemuutust.... Rae vallas on nt. saanud Vareverest Varivere (kuigi ajaloos on Varivere algne koht hoopis mujal) ja Varivere nime kasutavad veel eisedki. Oli seda vaja muuta?
Vana peatus.ee annab peatuste sisestades kõik läbivad liinid ja viited nädalapäevade või riiklike pühade kohta. Ja on ka võimalus sisestada kuupäev, mida soovid vaadata.
Uues süsteemis, vaadates õhtul 21.00 , soovides näha päeva esimese poole väljumist , tuleb hakata sisetama lahtritesse ebamugavalt viiteid, ei anna kogu päeva plaani. Ja ka järgmist päeva ei näita.
Seepärast ongi vana peatus.ee parem. Märgid peatused linnalähiliinidel, vaatled kogu graafikut ning klõpsad sama kordamata - rongid, kaugsõidu maakonnaliinid ning oli ka linn ja tramm, buss .
Pealegi hakati EV keerutama mingite piirkondade nimedega, kus ida ja põhi võib olla sassi ja ei ühti just ilmakaarega(eriti teisi riigiameteid kõrvutades regiooni nimedega:)), kaotati ära nt.Harjumaal piirkondadesse väljunud kindlad linide numbrid - siis osaliselt pandi tagasi, veelkord soustiti ja nii oli ka selles segadus saavutatud. Järgmisena hakati kasutama siniste liininumbrite plakatite kõrvale, punase põhjaga - kõik tavalised liinid. Varem olid linnalähiliinidel punasega , ainult kiirliin ja sinisega tavaline ja sinine - +punane kiri marsruudi vahel"ekspress". Kõik oli selge.
Üks asi on määramata kõikidel neil džiipidega(linnamaasturid) rasvmagudel, kes korraldavad neid ühendusi - ka vanas süsteemis : puudub märge ja kohustus , et ümberistumisega liinidel EI tohi liin väljuda enne kui pole bussid kohtunud ja tänase EV poolt gansiliku monotoonsusega rõhutades, me oleme I -PEA riik - pole suudetud ühitada , et bussijuhtidel on side - kas ümberistujaid on või mitte(aja kokkuhoiuks kui mingil põhjusel on hilinemine liinil)
Kas tõesti tuleb loota(võib loota?!), et see 200000 maksev arendus , seab ühistranspordi kasutajale eelised , võimaldada arusaadavalt ja kõikides linnalähiliini ja maakonda teenindavates operaatoritel, kasutada sama kuupiletit või kehtib kõikides ÜT , alates 62.a. vabastatud. sellise segaduse kaotamine bussi, rongi ja Tallinnas buss, tramm - oleks ju normaalne, normaalsem igatahes kui jalgratturite lubamine Bussiradadele.
Mis iseloomustab EV , oodatud kapitalism rõõmudega- varastamine on bisnes(reguleerib äriseadustik), võmalikult palju parteisid ja igal justkui oma Eesti, suur segadus kõiges, palju seadusi - millistest enamus prg. ei kasutata(oskusametnikud teevad copy-paste neist vastuseid) ja advokaadid tuginevad nö. vanade kohtulahendite järgi(mis on läbiläinud....:)....Eelpool nimetatud targutajate palgavaheks on kujunenud juba min.palgaga vahe 50*. Minimaalne tunnihind on tõusnud Euroopaga võrreldes, 25 aasta jooksul ca 2.00 eur(alla 5.00 kokku) . Me oleme kõiges paremad , kuulates 20 aastat seda joru - täna on seis selline, et inimene teenib tavapalgalisena tunnis(tegelik keskmine palk on ju 750...800, koos ületundide ,jms. tervise arvelt tulevaga) - 3.00 (1 ots bussipilet, ühel liinil+ 1 päts leiba=800 gr. USA- s teenis kodanik 1970-l aastal 1 tunnis -0,5 kg kohviuba(meil teenib praegu jahvatatud kohvi 0,4..0,5) ja õitsva sotsialismi ajal maksis 0,5 kg kohvi 2.50 rbl.(palk 120.-rbl) ning leib 10...14..20 kop. Bussi kuukaart maksis 1.50 rbl.Linnalähi-maaliinid - kalleim pilet oli 60 kopikat.(ja üks peatuse vahe sõitu ei maksnud 1/2 täisotsa hinda). Siis irvitati lattu tootmist ületootmiseks, EV tulles - öeldi, enam pole ladusid vaja ja ometi on uuesti kõik kauplused logistikakeskused ja muidu ka igal nurgal logistika ja topelt-topelt veod.Tolleaja lux krt. üür(80m2) oli kõik kokku 20.-rubla, tavalisel 5.-. Tallinn-Moskva lennukipilet oli 24.- rbl. ja Tallinn -Kaliningrad bussipilet ca 4.- rbl. Elekter - kõige alus - sotsialismi ajal maksis - el,pliitidega majas 1 kopikas kWh,muidu 4 ja kirikutele 11 või 16 kopikat. Täna on siingi suhe sama euroga - berse elekter maksab päevane 11 eursenti, öine 5...6 ja lisanduvad roheline vool:), mingi aktsiis, käibemaks nagunii,võrgutasu ja vahel eksisteerib veel õhumüüjate komplekt - nn. bisnesmen -d , ehk siis ametlikult varastamine.
Põllumees saab kokkuostus 30 eurosenti liitrist piimal, väljamüük peale koorimist -või, pett, juust, keefir, koor jne., on kaubastus 70 eursenti.
Miks need näited tõin - vaadelge kaubastus müügihindasid - need on IME perioodi rubla hindadega = nüüdne eurodes (kogus ja ühik).
Ühistransport , riigile tulutooma , töökohtadele sõiduks aga ei ole 1:1(5 kopikat või 5 eursenti linnabussis jne. , on 60* vahe). Kuidas saab majanduses tekkida selline vahekord? Riigile olulistes teemades ei tohiks seda tekkida, mis puudutab igapäevast ja tänapäevast minim.tarbimisvajadust, eriti kui maakohtades paljuski on kaotatud infrastr. , töökohad ja nüüd hakatakse seda nimetama - Innovatsiooniks, uuesti loomist? Kas peab riik looma võimalused KOV koos , tulubaasi saavutamiseks ja elujärje tõusuks(tuletame meelde Meri ütlust Tall.Lennuvälja peldiku kohta ja tundub, et lihtkodanikule ongi määratud tagasiminek 25 aastat hiljem, samale tasmele....?!) või kodanik peab tahtma kangesti kõik riigile äramaksta , et kuulda pärast meedias(täna) , kuidas teha testamenti ja käerihma - et ärge mind enam ravige , sest ma ei soovi enam elada , olen lakkunud te perseid küll ja laske mul rahus minna.
Vangidele ei suudeta jalutusrihmasid panna(tohutu e -eesti), toidame neidki. Siinses bussiteemas , ühistranspordi teemas - saage teada , Tallinna Vangla Rae vallas, tegelikult Tallinna piiril , sõidutab Harjukate arvelt Tallinna ametnikke tööle ja vangide külastajaid! See on Harju avalik liin ja mitte kommertsliin!
Kuidas on kõik kõrgel öelnud - mõelge ühiskondlikult .
See ongi siin ühiskondlikult mõeldud. Kuskil on aga rõivas nööbi külge õmmeldud ja nüüd kärisemas.
*** kui EV on kuulutanud ennast e-riigiks ülemaailma ja on tohutu kokkuhoid , peaks olema riigi kodanikel internetiteenus tasuta - me ju hoiame tarbijana kokku paberit jm, energiamahukust, lisaks õhureostust ja liigseid töökohti? See tulu on nii suur, et sellest peaks olema teenus riigi kodanikele tasuta , see peaks olema meie riigis eelis ning ülejäänud jagagu siis nö. hüvedekohusluseks :) teatud fruktidele. Kuidas juhtus ja jällegi transpordi küsimus - Elektriautod ja laadimisjaamad - võeti minu kokkuhoiust müüdi õhupuhtus maha riigi poolt , saadud raha jagati laiali sajakonna sõiduki jaoks, + jaamad. Riik uusi elektriautosid omale ei soeta ja jaamade kett müüakse maha operaatoreile ....? Tähendab, minu pisku arvelt jagati tetaud ärikate jaoks uus rikkuse põhi, kus hind ei jää mitte kWh määratult kindlaks, et toimuks areng edasi. Vaid jõhkrad õhumüüjad, loe - ärikad hakkavad pressima viimast , järjekordne vahendajate punt - Vahendajate hulk on muutunud selliseks, et EV on tekkinud sugulustasand - õiglus ja õigus, taset enam pole. Alates müüjatest , peale sündimist järgneb sugupuude poolt ümberjagamised kuni surmani:).
Siinkohal võib tuua veel ühe näite - Miks Tartus, Sotsid, Isamaa ja Reform või 200 ja Vabakond vmt. , kasvõi kristlikud ühendused(kes riigilt pappi saavad, jne.)pole hea seisnud Tartu kalmistute kandmise eest kalmistud.ee süsteemi? Olgu märgitud, kogu Tartumaa kalmistud on praktiliselt kandmata. See võimaldab aga head äri kalmistutel, platsidega ja ülematmistega.
Kahju, et ühiskondlik mõtlemine on laiahaardeline. Võib olla loevad mõned uimasemad ka ja saavad aru, et ainult taskupõhja parandades ,pleekinud püksitagumikud - see pole päris see, mida vajab töömesilane.
Midagi on ju mäda kui riigiametnikud, kes tohutu töötegemisest peavad saama palka ja hüvitisi peaaegu 3 riigi oletatud keskmist palgana, kuid samas meedia teatab- aeguvad dokumendid ei luba sissenõuda järgmisel aastal........ miljoneid :) . Siis ju ei peaks palka maksma`?
EV tuleks üks asi lahendada - kaotada tööpõlgurid , nagu Valgevenes- tööl ei käi ja kui ei soovi - ära käi, kuid maksad iga kuu sotsiaalmaksu määra - millega teenid meditsiinis ja pensionis osaluse.
Seda ei julge keegi väljakäia. Nii vähemasti jõuaks osa Ümbrikupalkadest nö. riigikassasse ja pestakse õigeks, tuluna.
|